Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika pravopisu žáků 3. a 5. ročníku ZŠ a faktory ovlivňující úroveň ortografických dovedností
Dolníková, Věra ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Předkládaná rigorózní práce navazuje a rozšiřuje diplomovou práci autorky textu s názvem Písemné projevy žáků 3. a 5. ročníků v diagnostických diktátech (Dolníková, 2017). Práce se zabývá problematikou písemného projevu žáků chomutovského regionu. Výzkumná část 1 porovnává pravopisné dovednosti žáků různých typů škol a žáků se specifickou vývojovou poruchou školních dovedností. Stručně popisuje nejen základní etiologii potíží ve psaní, ale reflektuje i související vnější faktory, které mohou kvalitu písemného projevu ovlivnit, jako např. výuková metoda, lokalita či typ školy, socioekonomický status a nově se věnuje i distanční výuce, jako novému fenoménu doby. Pomocí kvantitativní metodologie posuzuje úroveň pravopisných dovedností výzkumného vzorku ve dvou rozdílných diagnostických testech (Novák, 2002 a Caravolas & Volín, 2005). Sleduje rozdíly v úrovni zvládání pravopisu jednotlivých typů tříd, resp. škol. Výzkum také porovnává pravopisné dovednosti žáků se specifickou poruchou učení a žáků z oblasti s vyšším výskytem socioekonomického znevýhodnění. Výzkumná část 2 je cílena na šetření úrovně pravopisných dovedností daných ročníků v postkovidovém období a pokouší se zachytit případný negativní dopad distanční výuky. Cílem rigorózní práce je pak především snaha přispět ke zkvalitnění...
Diagnostika pravopisu žáků 3. a 5. ročníku ZŠ a faktory ovlivňující úroveň ortografických dovedností
Dolníková, Věra ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Předkládaná rigorózní práce navazuje na diplomovou práci Písemné projevy žáků 3. a 5. ročníků v diagnostických diktátech autorky textu. Práce se zabývá problematikou písemného projevu žáků 3. a 5. ročníků základních škol chomutovského regionu. Porovnává pravopisné dovednosti žáků různých typů škol a žáků se specifickou vývojovou poruchou školních dovedností. Stručně popisuje nejen základní etiologii potíží ve psaní, ale především reflektuje vnější faktory, které mohou kvalitu písemného projevu ovlivnit, jako např. výuková metoda, lokalita či typ školy, socioekonomický status a nově se věnuje i distanční výuce, jako novému fenoménu doby. Pomocí kvantitativní metodologie, ale i kvalitativního posouzení, shrnuje úroveň pravopisných dovedností výzkumného vzorku ve dvou rozdílných diagnostických testech (Novák, 2002 a Caravolas & Volín, 2005). Sleduje rozdíly v úrovni zvládání pravopisu jednotlivých typů tříd, resp. škol. Výzkum také porovnává pravopisné dovednosti žáků se specifickou poruchou učení a žáků z oblasti s vyšším výskytem socioekonomického znevýhodnění. Rigorózní práce nově přidává i šetření úrovně pravopisných dovedností daných ročníků v postkovidovém období a zjišťuje případný negativní dopad distanční výuky. Současně jsou zde popsány závěry i krátkého dotazníkového šetření realizovaného...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.